Regăsiți mai jos principalele aspecte legate de dreptul dvs. de returnare.
Returnarea produselor achiziționate prin încheierea unui contract la distanță se va face conform Ordonanței Guvernului nr. 34 din 12 iunie 2014 care stipulează:
1. RENUNȚAREA LA CUMPĂRARE FĂRĂ MOTIV
Consumatorul are dreptul să notifice în scris comerciantului că renunță la cumpărare, fără penalități și fără invocarea unui motiv, în termen de 14 zile calendaristice de la primirea produsului sau, în cazul prestărilor de servicii, de la încheierea contractului.
2. DENUNȚAREA UNILATERALĂ A CONTRACTUL LA DISTANȚĂ
Consumatorul are dreptul de a denunța unilateral contractul la distanță, în termen de 14 zile calendaristice, fără penalități și fără invocarea vreunui motiv.
Singurele costuri care pot cădea în sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor.
Termenul de 14 zile calendaristice, prevăzut pentru exercitarea acestui drept începe să curgă, pentru produse, de la data primirii lor de către consumator.
Rambursarea sumelor se va face în cel mult 14 de zile calendaristice de la data denunțării contractului de către consumator.
3. CONSUMATORUL NU POATE DENUNȚĂ UNILATERAL URMĂTOARELE TIPURI DE CONTRACTE, CU EXCEPȚIA CAZURILOR ÎN CARE PĂRȚILE AU CONVENIT ALTFEL:
a) contracte de furnizare de servicii a căror execuție a început, cu acordul consumatorului, înaintea expirării termenului de 14 zile calendaristice;
b) contracte de furnizare de produse sau servicii al căror preț depinde de fluctuațiile cursurilor pieței financiare care nu pot fi controlate de comerciant;
c) contracte de furnizare a unor produse executate după specificațiile consumatorului sau a unor produse distinct personalizate, precum și a acelora care, prin natura lor, nu pot fi returnate sau care se pot degrada ori deteriora rapid;
d) contracte de furnizare a înregistrărilor audio, video sau a programelor informatice, în cazul în care au fost desigilate de către consumator;
e) contracte de furnizare a ziarelor, periodicelor, jurnalelor-magazin;
f) contracte de servicii de pariuri sau loterii.
4. CONDIȚII DE RETURNARE A PRODUSELOR
Produsele trebuie returnate în starea în care au fost primite, de preferință în ambalajul original sau într-un alt ambalaj care să asigure integritatea acestora și însoțite de toate accesoriile și documentele originale. În cazul manipulării defectuoase a produselor se va proceda la evaluarea stării acestora și stabilirea taxei de aducere la starea inițială (RSI) a produsului, conform OUG 34/2014, Art. 14, alin. (3).
În baza OUG 34/2014 (art. 14, alin. 3) PartyStore.ro își rezervă dreptul de a reține o sumă de bani în cazul în care clientul returnează un produs fără toate accesoriile sau cu anumite defecte tehnice/estetice remediabile. Valoarea taxei de aducere la starea inițială a produsului va reieși în urma unei constatări tehnice, estetice și de integritate. În urma constatării, PartyStore.ro poate reține între 5-15% din valoarea încasată, pentru a readuce produsul la starea inițială, procedura prin care produsul redevine vandabil.
Nu sunt acceptate pentru retur produse care prezintă modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi (nesemnalate ca defecte estetice în primele 48 de ore de la recepționarea de către client a produsului).
5. PRODUSE LA CARE NU SE APLICĂ POLITICA DE RETUR
În politica de retur nu se încadrează produsele care fac parte din categoria consumabile (ex: cabluri, difuzoare și drivere, lămpi/ becuri, lichid de fum/ baloane/ ceață, căști in ear). Produsele din categoria consumabile pot fi returnate numai dacă sunt sigilate și nefolosite. Nu se pot returna produsele care beneficiază de pachete de programe cu licență (presupune înregistrarea clientului pe baza „serial number”) care au fost instalate de consumator.
Nu se acceptă returul softurilor, licențelor desigilate, extensiilor de garanție etc. care au fost activate prin utilizarea unui cod aflat în interiorul ambalajului.
6. RETURNAREA BANILOR
În cazul returnării unui produs, înapoierea banilor se va face către aceeași persoană menționată pe factura fiscală/contract prin transfer bancar (ex. Pop Marius a plătit factura produsului returnat; acestei persoane îi va fi restituită suma plătită, într-un cont bancar personal).
Dacă factura este emisă pe persoană juridică/firmă, vânzătorul își rezervă dreptul de a accepta sau nu returul produselor și înapoierea banilor.
În cazul produselor achiziționate prin credit de consum, în sistem rate, rambursarea banilor se face către banca, fapt ce duce la anularea ratelor.
7. ÎNȘTIINTAREA VÂNZĂTORULUI ASUPRA DECIZIEI DE RETRAGERE
Pentru a va exercita dreptul de retragere trebuie să ne informați cu privire la decizia dumneavoastră de a vă retrage din prezentul contract, utilizând o declarație neechivocă, de exemplu, o scrisoare trimisă prin poștă, e-mail sau SMS.
Orice astfel de cerere/notificare se va data, semna și trimite de către persoana înscrisă în baza de date prin e-mail la adresa [email protected], sau prin poștă la adresa: Calea Aradului, nr. 93F, Oradea, Bihor.